אחסון תרופות בחדרי קירור

תרופות, תוספי מזון, ופריטים דומים, חשוב לאחסן הן במהלך ההובלה והן בבתי עסק וממכר של פריטים כאלה, בתנאים נאותים. אחסון במערכות קירור שאינן מקצועיות, איכותיות או מתאימות לקירור של תרופות – עשוי לפגוע ביעילותן או אף להפוך את התרופות מזיקות לבריאות – במקום שיהיו כלי המסייע ומקדם החלמה ובריאות טובה.

חברות תרופות בכל רחבי העולם בונות חדרי קירור אשר מאפשרים להן לשמור על התרופות המיוצרות במקום. גם בבתי מרקחת, בתי חולים ומוסדות רפואיים אחרים מוחזקות תרופות מסוימות בתוך חדרי קירור על מנת לשמור על איכות התרופות ולהגן על המטופל מפני סכנות בריאותיות שיכולות להתרחש במידה והתרופה לא אוחסנה בתנאים המתאימים.

חדרי קירור לאחסון תרופות הם חדרי קירור אשר המאפיינים שלהם נשמרים בקפידה ונבדקים באופן שוטף. הטמפרטורה, רמת הלחות, התאורה, ומשתנים אחרים של מערכות הקירור – מותאמים במיוחד לאחסון תרופות, ומסייעים לאחסן את התרופות באיכות גבוהה לאורך זמן. הנה לפניכם, כמה כללים מנחים לאחסון תרופות בחדרי קירור:

חשוב להקפיד על אחוזי לחות מתאימים

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך האחסון התקין של תרופות הוא להקפיד על רמת הלחות בחדר הקירור או במערכות הקירור. תרופות אנטיביוטיות לדוגמה, מאוחסנות בחדרי קירור עם ויסות לחות של 55-65 אחוזים, בעוד שתרופות אחרות זקוקות לסביבה יבשה יותר. חשוב להתאים את אחוזי הלחות לסוג התרופות ולהקפיד על בקרת לחות קבועה בחדר הקירור.

בדיקת רטיבות

לצד לחות, חשוב לשים לב לחדירת רטיבות לחדר הקירור. רוב התרופות צריכות להיות מאוחסנות בסביבה יבשה ולכן חשוב לווסת את כניסת הרטיבות ולעקוב אחר התנאים בתוך חדר הקירור. כל התרופות צריכות להיות מאוחסנות במיכלים וקופסאות שמונעות כניסה של רטיבות.

יש לבדוק את בהירות התאורה

רוב התרופות רגישות מאד לאור ויישמרו בתנאים טובים יותר כאשר החדר הוא חשוך והתאורה מינימלית. לכן, יש לאחסן תרופות בחדר קירור בו התאורה אינה בהירה מדי ולהקפיד על אחסון התרופות בתוך מיכלים כהים שימנעו כניסה של אור בהיר.

התאמת טמפרטורה לסוג התרופה

אחסון תרופות בחדרי קירור לא נעשה באופן שרירותי, אלא בהתאמה מלאה לצרכיה של כל תרופה ולהרכב החומרים שבתוכה. כך למשל תרופות אנטיביוטיות, ויטמינים ותכשירים על בסיס הורמונים צריכים להיות מאוחסנים בטמפרטורה של 18-20 מעלות בעוד שתמיסכות אינסולין ופורמלין מאוחסנות בטמפרטורה הגבוהה מ-9 מעלות אך נמוכה מטווח מעלות זה. את רוב התרופות צריך לשמור בטמפרטורה של בין 15-20 מעלות.

חשוב לזכור – תרופות אינן זקוקות להקפאה

חשוב לזכור שחדר קירור מספיק לאחסון תרופות בתנאי שמתקיימים בו התנאים שציינו כאן. אין צורך לאחסן תרופות בהקפאה למעט תרופות מיוחדות ודגימות שמוגדרות לפי צורך זה. ברוב המקרים יש לשמור על טמפרטורה קרה שאינה יורדת מתחת ל-10 מעלות.

מערכות הקירור של דמיאנס – מקצועי, איכותי, ובטוח

לאחסון תרופות בתנאים מתאימים, אנחנו מזמינים אתכם לפנות את דמיאנס מערכות קירור, לקבלת הצעה להקמת מערכת קירור או חדר קירור שיתאימו בדיוק לצרכיכם.